Faktura

Svar på ofte stilte spørsmål om faktura

Hvor kan jeg finne mine tidligere faktura?

Svar: For å se dine faktura logger du inn på Min side, innloggingsinformasjon finner du i ditt velkomstbrev.

Hvorfor blir forbruket mitt stipulert?

Svar: Forbruket ditt blir stipulert de månedene din netteier ikke mottar en reell avlesing fra deg.

Hvorfor kan ikke jeg få fast betalingsdato?

Svar: Vi fakturerer omkring den 10. hver måned og forfallsdato blir automatisk 10 dager etter bilagsdato.

Hvorfor har jeg fått en faktura på 0,- ?

Svar: Når du har fått en faktura på 0,- så har du mest sannsynlig et tilgodebeløp hos oss. Tilgodebeløpet kan komme av at netteier har stipulert et høyere forbruk enn du faktisk har brukt, når vi mottar en reell avlesing vil dette bli automatisk rettet på. Tilgodebeløpet vil bli kreditert på din neste faktura.

Jeg har fått 0,- på den første fakturaen jeg mottar fra dere, hvorfor det?

Svar: Når du har 0,- på din første faktura fra oss, har du mest sannsynlig valgt et produkt der du får en måneds gratis strøm. Det kan også være at din netteier har stipulert for høyt forbruk når du var kunde hos din tidligere leverandør. Vi vil da korrigere dette hos oss når vi får en reell avlesing fra din netteier.

Hvorfor fakturere ikke dere nettleien?

Svar: Det er alltid din lokale netteier som fakturerer deg for nettleie. Du kan ikke velge netteier, og for å være tilknyttet strømnettet må du betale nettleie til din lokale netteier.

Det kan dessverre forekomme at fakturaen inneholder feil eller mangler, om du oppdager noe sånt, kontakt oss på epost: post@akraft.no eller telefon 488 94 994, så vil vi hjelpe deg :)

eFaktura og AvtaleGiro.

For å opprette eFaktura eller AvtaleGiro bruker du referansenummerene som du har fått i ditt velkomstbrev på epost. Du må selv registrere dette i din nettbank. Velkomstbrevet får du tilsendt når din strømavtale er blitt aktiv hos oss.

Om du oppretter eFaktura får du fakturaene sendt rett til din nettbank, det eneste du trenger å gjøre er å godkjenne betalingen.

Med AvtaleGiro blir beløpet automatisk trukket på forfallsdato. Ved valg av AvtaleGiro, vil du motta faktura på epost eller giro dersom du ikke oppretter eFaktura. Vi er pliktig å sende deg faktura.